Alla inlägg den 16 december 2006

Av Maria Eriksson - 16 december 2006 16:15

Jag har lyckats att sticka färdigt Sandnes mönstret största tomte. Nu ska den få pka tvättmaskin på 60 grader med annan tvätt innan den ska ikläs armaran och skägget. Jag lämnade ungarna i Farsta idag då de skulle julhandla. Sedan gick jag in i centrum själv, men vände efter 30 minuter. Vilken hysteri och inga p-platser. Folk är ilskna och stressade...vart är julefriden? Skulle julen inte vara en tid av glädje..och pyssel förståss. ;)Men jag köpte i alla fall två julklappar och så 6 nystan Peer Gynt för 30 kr7 styck. Fy vad garn är dyrt. ska hndla från några fina flickor i Norge istället .Jag har slängt mig på Hobbybodens julgavealong 2007 där man ska laga/göra en ny julklapp varje månad under 2007 för att slippa strssen. kan kanske kännas lustigt i juni/ juli när man sitter med ull på pinnaran/stickorna, men jAG LÄR INTE ÅNGRA DET NÄSTA JUL :)Jag åtErkommer med nya bilder på tomten och hans små nissar när de är färdiga. Vi gjorde några cernitnissar i går som åkte i ugnen på 130 grader i 30 minuter och nu är färdiga att ges bort. Då gjorde jag även fötter till mina tre färdiga smånissar. Bilde som sagt i ett senare skede.Nu ska vi baka pepparkakor och lussebullar och jag ska som traditionen bjuder naturligtvis bränna mig på det smälta sockret till pepparkakshuset *as usual*Jag fick en egen liten julgran av min man i present denna vecka. Visst är den söt med sin lilla feta nisse.

Ovido - Quiz & Flashcards