Alla inlägg under februari 2007

Av Maria Eriksson - 27 februari 2007 08:52

Jag har lyckats igen!!!! Skulle var lite snabb och slå i några öljetter i en Lo. Tar fram allt jag ska ha och bankar på, hålet blir gigantiskt. Ok!!! vad göra, tar en bit papper på baksidan på LO som håller ihop alltihoppa. Okej fram med nästa slår hål tar fram öljett verktyget tror jag men inte då!! Bankar som en galning och vad händer jo verktyget sitter kvar i LO:n Tittat undrande på det hela tills jag ser att jag faktiskt har tagit hålslagningsdelen och bankat fast öljetten i. Där står verktyget så fint fast i min LO. Först blir jag jättearg på mig själv men först och främst på den **** öljettgöraren. Senare kunde jag skratta åt det.I dag börjar bokrena men jag ska inte handla något för jag vill bara lägga pengar på Scrappsaker. Närmare bestämt på en CR som jag till och med drömmer om. Jag ska på mässan nu helgen _ syfestivalen. Och då ska jag i alla fall ta och titta ordentligt på den maskinen och kanske lägga in en beställlning.Jag har köpt en ny QK tång oxå. En lila som passar till alla mina lila papper. Jag har bergis 100 cardstock i lila men inte i några nadra fäger knappt :0Men i mönstrar har jag å andra sidan bara andra färger så det är svårt att scrappa då.I helgen blir det mycket att göra, syfestival, mina föräldrar och så Pejgan som fyller 30 år på söndag.Nej nu ska jag ta och packa ihop mig och dra till Pumba på en scrappsväng, social träff/ barnas ska leka :)_________________

Av Maria Eriksson - 25 februari 2007 08:59

Brödet är fortfarande slut och havregrynen med, lönen är inte här ännu men den är oxå slut :(Jag satt på toan alldeles nyss och då kom Nappe in klev så fint upp på min behåå och kissade på den. AAARRRGGGGHHHHHHMen han verkar inte *peppar peppar ta i trä* inte ha kissat och bajsat i soferna idag eller någon annan stans. Till hans försvar ska sägas att kattlådan faktiskt var överfull och luktar illa. Ska bytas idag.Nu ska jag ner och fota mitt pysselrum före och i eftermiddag förhoppnigsvis efter att det blivit beboligt i gen :)See ya later!!!

Av Maria Eriksson - 24 februari 2007 08:41

Ja idag gick jag upp 02.45 för jag kunde inte sova. satte mig att sortera brads, eyelets och sådant i mina nya fina burkar från Clas Ohlson.Sedan vart klockan fem i sex och jag la mig igen, kl 8.00 ringde klockan för mig då *trött*Sedan for jag iväg till U och hämtade med henne till Papprika. Jag passade på att stansa ut ett flertal dies med "Sissi" och "Bosse", (varför köpte jag inte en Bosse istället???) Det blev nyckelpigpr elelr som jag tycker låter finare "mariehönor" som de heter i Norge, det blev lite fotorutor i svart till två små bilder ( ska trycka ut ett helt gäng sådana nästa gång :) ) Några ramar alt papper att skriva på, skellett och några får.jag lovade även U och Plingan att jag inte skulle handla mer men det blir en tuff utmaning :(Sedan hann jag starta upp två LO från min möhippa i slutet av maj 2002. Det blir en studie i förfall :) Foton kommer.Igår scrappade jag en bild på mina flickor från maj 2000. Emma hade svårt att förstå att hon inte var med på bilden eftersom Moa var lika gammal som hon är nu då och de är lika. Så E blev jättearg på sin mamma och skrerk. "Du fatta jag e bilden2 ( Emma 2 år 10 månader)Väl hemma var det gott med smörgås efer att inte ha ätit något sedan 3 på morgonen, - ja tjena, brödet hade ju naturligtvis möglat då!! Så det blev några köttbullar från kylen och två hårda mackor. Inte direkt viktväktar mat. På ttal omm vv så hade jag gått ned 1.9 kg i torsdags *hurrarop och fyrverkerier*Kattunge nummer fem kom hem idag igen, han pissade och sket på allt hos sin nya familj. Har någon ett tips på vad jag kan göra för att få honom att sluta så vore jag mycket tacksam!!!!!!!!!Åkte til Ikea också igår och handlade ett ställ till ytterkläder eftersom vårt hus alltid ser ut som ett bombnedslag :( Det var oxå för att Nappe katten, inte ska skita och pissa på kläderna som hänger ned på golvet.Köpte äve förvaringsbackar till mitt hobbyrum som ska röjas i morgon med hjälp AV U, A OCH T.Åkte direkt till M o J och hälsade på en sväng. M har den största mage med bebis i som jag någonsin sett och då är hon eg gansak liten i sig själv. Det ser tungt ut nu, men på onsdag kommer lilla Pankel ut.Jag investerade 350 pengar i M:s syrras jättefina barn kläder så nu är Emma helt nyekiperad, ska lägga ut bild på allt fint vi fick med oss hem. Idag ska jag suckta U med bamsekläderna vi fick med :) Vi for hem och då såg jag att jag hade vunnit ytterligare ett alfabet Sophie för 740. *galen nr 14*Är någon intresserad av det så går det att köpa nästa veka för samma summa.

Av Maria Eriksson - 23 februari 2007 17:39

Jag har inte sovit inatt för jag längtade så efter Chipboard bokstäver, krama en QK -tång över ett fint cardstock paper. Jag fick ren ångest över att jag inte kunde gå upp mitt i natten och åka till Papprika och få tag på dessa åtråvärda saker. Är jag sjuk eller ???Eller som min väninna sa [color=red]" Jag umgås bara med min familj för att kunna ta kort så att jag kan få scrappa." [/color]Fullt så illa är det väl inte men nästan för oss bägge.[color=red]Nåväl när jag väl somnade så drömde jag om en CRAFT ROBON som jag låg och kramde i sängen.[/color] Snacka om grej va, en våt dröm om en craft Robo, släng dig i väggen Leonardo Di Capro. Du är brädad :)Nu får det väl vara nog, kan någon slå något hårt i mitt huvud så jag vaknar ur mitt svåra scrappberoende. Speciellt med tanke på vad Bellis påminde mig om ivad jag sa i min presentation på nybörjarkursen hos Papprika. "[color=red]Hej, jag heter Mia och jag ska inte börja med det här, jag följer bara med Ullis som moraliskt sällskap;)!"[/color]

Av Maria Eriksson - 13 februari 2007 19:26

Ja jag har drabbats av Scrapbooking bacillen..också. Så nu är det inte bara yllgarn och tovning, broderande, stickande, virkning, smyckestillverkning och Tilda produktion här hemma. dies Qk, Lo´s, bosskut, retired och alla andra termer har blivit en ny del av min vokabulär.:)Macke är inte lika impad, speciellt när jag sa att jag ville ha en maskin som kallas något med robot som skär ut saker åt en för 388 sek. Då svor min kära man nästan:)

Av Maria Eriksson - 10 februari 2007 20:57

Jag tycker att fel låt vann fast det inte är klart med omröstningen ens, vart har man grävt upp dessa skit låtar. Saknar 80 och 90-talets mycket bättre låtar. Börjar bli gammal. Jag har investerat i massor med ullgarn. 32 nystan från Guromor på dinHobby och 20 från Handarbeta på Tradera. Samt ett 20 tal från Ewkia på Tradera. Så nu kan jag sticka. Jag köpte också ett häfte från Sandnes med olika tovade saker i och snart ska det tillverkas nya tomtar här. I morgon ska jag på kurs i scrapbooking kurs i Gubbängen. Det kan nog bli skoj :)Förresten har jag börjat scanna Budera på nätet som ä som Tradera men mycket billigare.

Av Maria Eriksson - 4 februari 2007 19:54

För idag har jag bara städat och städat. Jag hatar att städa och det tar ju aldrig slut.Jag har tagit fram en ryaknytnig för några dagar sedan och nu sitter jag och knyter lite och längtar efter GODIS!!!!!!!Men jag är ju en viktväktare så det är ju bara att glömma.Idag fick jag ut min tovade Oden väska ur maskinen och den blev jättefin.Bilder kommer så fort jag orkar ( måste ta mig upp på övervåningen och det är ju så långt dit ;) ) för övrigt måste jag ned först i källaren för att hämta upp den också:)

Av Maria Eriksson - 3 februari 2007 21:36

Jag tänkte skriva ned vad som ska göra av det som är påbörjat. Det andra är väl ingen ide att skriva om för då fick jag hålla på till humhum avlöste mig;)UFO-Lista:medeltidsklänning till Moa30 m gardin till jobbetadventskalender 1 broderiAdventskalender 2 broderibabyplaggduvbroderiryaknytning TiggerBooga J väskaTilda måsarTilda ängel vid staketLöpare i lappteknik köpt från Blockboden, En kanon säljare av paket till lappteknik:) ja listan kommer säkerligen att fyllas på vartefter jag hittar saker i källarenVåra små "bängla" katter gör mig galen. De drar fram värre med saker än vad lika många ungar gör: men nu ska vi ev bli av med någon i morgon och till nästa vecka ska jag annonsera ut dem. Tack gode gud för det för jag är ssåååååå trött på dem.Nu har jag anmält mig till hemlig vän både på hobbyboden och Dinhobby och ser fram emot att få paket på posten.Idag har jag stickat färdigt och monterat min Oden väska. Nu åker den i tvättmaskinen för andra gången då den inte hade tovat ordentligt.Jag passade på att sticka en liten väska till mobilerna också. men den ser väldigt bred men för låg ;( Vi får väl se hur den blir när den har åkt tvättmaskin.Nu ska jag fortsätta att titta på Bruce den allsmäktige på teve och kanske knyta en del rya.Förreste så måste jag nog göra en to do lista här också :)To do-lista:Tilda nissefarTilda täckeTilda necessärFörresten vet ni vad jag har shoppat??En övermatare till min Husqvarna Rose, applikations fot och frihandsquilt fot.Jag har till och med köpt 145 nuýa trådrullar som kom i en kase för någon vecka sedan så jag kan sy ännu mer.Jo just det, jag har monterar ena handtaget på den grå väskan, så nu ska jag nog göra den andra inna jag nannar kudden.

Ovido - Quiz & Flashcards