Direktlänk till inlägg 24 februari 2007

En svän til Papprika, Ikea och M o J

Av Maria Eriksson - 24 februari 2007 08:41

Ja idag gick jag upp 02.45 för jag kunde inte sova. satte mig att sortera brads, eyelets och sådant i mina nya fina burkar från Clas Ohlson.Sedan vart klockan fem i sex och jag la mig igen, kl 8.00 ringde klockan för mig då *trött*Sedan for jag iväg till U och hämtade med henne till Papprika. Jag passade på att stansa ut ett flertal dies med "Sissi" och "Bosse", (varför köpte jag inte en Bosse istället???) Det blev nyckelpigpr elelr som jag tycker låter finare "mariehönor" som de heter i Norge, det blev lite fotorutor i svart till två små bilder ( ska trycka ut ett helt gäng sådana nästa gång :) ) Några ramar alt papper att skriva på, skellett och några får.jag lovade även U och Plingan att jag inte skulle handla mer men det blir en tuff utmaning :(Sedan hann jag starta upp två LO från min möhippa i slutet av maj 2002. Det blir en studie i förfall :) Foton kommer.Igår scrappade jag en bild på mina flickor från maj 2000. Emma hade svårt att förstå att hon inte var med på bilden eftersom Moa var lika gammal som hon är nu då och de är lika. Så E blev jättearg på sin mamma och skrerk. "Du fatta jag e bilden2 ( Emma 2 år 10 månader)Väl hemma var det gott med smörgås efer att inte ha ätit något sedan 3 på morgonen, - ja tjena, brödet hade ju naturligtvis möglat då!! Så det blev några köttbullar från kylen och två hårda mackor. Inte direkt viktväktar mat. På ttal omm vv så hade jag gått ned 1.9 kg i torsdags *hurrarop och fyrverkerier*Kattunge nummer fem kom hem idag igen, han pissade och sket på allt hos sin nya familj. Har någon ett tips på vad jag kan göra för att få honom att sluta så vore jag mycket tacksam!!!!!!!!!Åkte til Ikea också igår och handlade ett ställ till ytterkläder eftersom vårt hus alltid ser ut som ett bombnedslag :( Det var oxå för att Nappe katten, inte ska skita och pissa på kläderna som hänger ned på golvet.Köpte äve förvaringsbackar till mitt hobbyrum som ska röjas i morgon med hjälp AV U, A OCH T.Åkte direkt till M o J och hälsade på en sväng. M har den största mage med bebis i som jag någonsin sett och då är hon eg gansak liten i sig själv. Det ser tungt ut nu, men på onsdag kommer lilla Pankel ut.Jag investerade 350 pengar i M:s syrras jättefina barn kläder så nu är Emma helt nyekiperad, ska lägga ut bild på allt fint vi fick med oss hem. Idag ska jag suckta U med bamsekläderna vi fick med :) Vi for hem och då såg jag att jag hade vunnit ytterligare ett alfabet Sophie för 740. *galen nr 14*Är någon intresserad av det så går det att köpa nästa veka för samma summa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 juli 2007 21:18

Jag har inte återfunnit min nya blogg så jag får länka dit vad det lider  *förvirrad*   Tillbakja och har funnit den ;) *asg*   här hittar du mig nu!! http://mia-miao.blogspot.com/ ...

Av Maria Eriksson - 21 juni 2007 13:55

Igår var jag och Pia med man och barn på Ikea. Jag införskaffadenmig en mappvagn för 99 sek ( nedsatt pris)*De ska utgå ur sortimentet så skynda dit ni som inte varit där!!!* och 16 aktmappar. Tänkte att det räcker, men nu är alla 16 mapparna full...

Av Maria Eriksson - 18 juni 2007 11:56

Så mycket fick jag av min snälla mammaidag, så det ska betala vår semester:) Jag blev jätteglad :) *hoppar runt*   Så nu kan jag faktiskt få köpa några stämplar och lite mer vit cardstock från Papprika ikväll *firar*   Nu ska jag gå upp och äta/drick...

Av Maria Eriksson - 17 juni 2007 21:51

Jag såg att Heila hade virkat en så fin filur åt MiaMaria, men vart finner man då mönstret? Skulle vilja virka/sticka en själv. Någon som har koll?   Jag önskar mig så Filur stämplar oxå men jag får ju inte handla någe mer nu :(   hÄR KOMMER OXÅ EN B...

Av Maria Eriksson - 17 juni 2007 21:03

Igår skulle jag spurta in för att svara i telefonen men halkar i trappen så att jag far baklänges och slår huvudet i en sten, skrapar upp benet från foten upp till knät, skrapar handen och tårna. Slår i andra armen så jag tror den går av. Varpå K sä...

Ovido - Quiz & Flashcards