Alla inlägg den 8 december 2006

Av Maria Eriksson - 8 december 2006 19:17

Idag tog jag , min minsting och dagmamman Ewa en tur till Sollentuna mässan till hantverksmässan. Det var mycket fint och ganska okej med folk, men jag blev lite besviken ändå. Det var inte mycket hemstickat, eller julpynt till att göra själv. Till och med slöjddetaljer hade bara scrapbooking grejor med sig och det tycker inte jag är jul inte. *grinig*Men jag fick med mig garn hem som ska skickas till litago på Din hobby som tack för en bok jag fått av henne. Sedan köpte jag ett kit för att göra en tova nisse som de säger i Norge, *den stora till 1,5 liters PET flaska)Jag fann 12 garnnystan i Nya Zeeländsk ren ull. En glöggflaska, två fina näverkorgar en liten och en sådan svepkorg tror jag det heter. Jag köpte ett par örhängen med små cernittomtar på och så två småtomtar som jag ska göra till örhängen. Lit ull och några mössor blev det, men mina man och min kusin med man mobbade mig för att de sa att min ena mössa var jätteful :(Två julklappar blev det och så gick jag med i Hemslöjdens förening. Det visade sig att de som stod där i ståndet kände Erika som lärde mig nålbindning. Det var skojigt :)I morgon väntat en resa till malmköping och den gammeldags julmarknaden där. Bilder på min shopping från idag och kanske i morgon kommer snart :)

Ovido - Quiz & Flashcards