Alla inlägg den 11 december 2006

Av Maria Eriksson - 11 december 2006 20:54

Som Macke säger att jag inte får gå ut i för jag ser ut som en mupp då. ;) Jag fattar ingenting av det må jag säga, men den är i alla fall varm.not: moa lånade denna och tapapde boerr den så nu är macke i alla fall glad och nöjd. Tror nästan de var i maskopi :(

Av Maria Eriksson - 11 december 2006 20:39

I morse klev jag upp före kl. sex. Det stank formligen av julskinkan Macke griuljerade i går natt. Men förutom det så kändes det ok att gå upp. Kvart över 7 ringer det på dörren och det är exet som talar om att Sanna blivit magsjuk och att han inte kunde vara hemma. så det blev att stanna hemma idag. Började röja i källaren eftersom jag inte kan hitta Moas skridskor. 3 säckar sopor blev det på ca 3 kvm yta..sjult mycket alltså ;)Jag fick ett fint paket i lådan idag. Det var från hemlig vän i Norge/ Hobbyboden. Egentligen skulle man ite öppna före jul, men jag rpkade trilla lite in i det med fingranra och då kunde jag ju inte låta bli att öppna helt *oskyldig*Det var en del tepåsar - mums Ett lila ullnystan och 3 nystan med underbart Alpacka garn från Peru. Två var vacker turkosa och en blekrosa/vit. Ska nog sticka mig ett par pulsvantar av dem, kanske med lite pärlor på också. *drömmer*Jag har stickat 3 stycken Dronninge-luvor som ska bli pytte tomtar och så börjat med en stor Tova tomte som när den blir färdig ska stå och skyla en Petflaska. Just nu har jag börjat med Peer Gynt till ansiktet så i morgon kommer ytter ligare uppdatering.Men i morgon ska jag jobba så då blir det inte lika mycket stickning. Däremot ska vi till Brio jag och min kollega och där tänker jag nog shoppa lite julpyssel och klappar.Jag vill bara göra lite juligt här på bloggen genom att visa mitt käraste julpynt. Min stora ängel som lyser och vinkar under mörka vinterr nätter. Fick den av exet för många år sedan och är så fäst vi den.

Ovido - Quiz & Flashcards