Direktlänk till inlägg 20 januari 2007

Ett tag sedan sist :(

Av Maria Eriksson - 20 januari 2007 17:56

Idag har jag en xxxx migrän som inte ger sig så idag har det inte blivit så mycket pysslande. Inte ett dugg om jag ska vara ärlig.Igår så stickade och tovade jag färdigt en skit snygg vit väska som blev jätte bra efter tovinig. Nu återstår att fixa någon form av handtag och så. Det måste jag även ordna till min grå väska med rosa ludd som också blev bra. *luktar självskryt här ;)*Jag håller på med en halsduk/skjerf i ett tjockt fleecegarn, min andra greja till HB s julgavealong. Men jag är inte riktigt nöjd med utseendet. Jaja det ger sig väl. Jag har varit på Ikea och inhandlat 10 meter tyg som ska bli till gardiner på jobbet. Men nu undrar jag vad jag gett mig in på:( Jag glömde ju att köpa sytråd så nu så är det lite svårt att sy ihop det hela. *ärthjärnana är jag*Jag har brutit mitt löfte om pyssel också, dvs inget handlande inna jag gjort av med 30 % ( får väl kasta massa saker då :) ) Nu har jag investerat i massa tovbart ullgarn som jag blivit hekta på (norsk) ( besatt av på svenska) Men jag vet inte riktigt vad jag ska sticka av allt: en del tänkte jag nog i alla fall nålbinda med till sommarens happenings på medeltida maner:Jo just det - 1,6 kg och 4 mils promenad denna vecka :)På måndag blir det Lärarhögskolan och en 5 poängs kurs i SVA = Svenska som andraspråk. Det ska bli jätteskoj!JO JUST DET JAG HAR 5 STYCKEN KATTUNGAR TILL SALU OM NÅGON VET NÅGON SOM VILL HA!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 juli 2007 21:18

Jag har inte återfunnit min nya blogg så jag får länka dit vad det lider  *förvirrad*   Tillbakja och har funnit den ;) *asg*   här hittar du mig nu!! http://mia-miao.blogspot.com/ ...

Av Maria Eriksson - 21 juni 2007 13:55

Igår var jag och Pia med man och barn på Ikea. Jag införskaffadenmig en mappvagn för 99 sek ( nedsatt pris)*De ska utgå ur sortimentet så skynda dit ni som inte varit där!!!* och 16 aktmappar. Tänkte att det räcker, men nu är alla 16 mapparna full...

Av Maria Eriksson - 18 juni 2007 11:56

Så mycket fick jag av min snälla mammaidag, så det ska betala vår semester:) Jag blev jätteglad :) *hoppar runt*   Så nu kan jag faktiskt få köpa några stämplar och lite mer vit cardstock från Papprika ikväll *firar*   Nu ska jag gå upp och äta/drick...

Av Maria Eriksson - 17 juni 2007 21:51

Jag såg att Heila hade virkat en så fin filur åt MiaMaria, men vart finner man då mönstret? Skulle vilja virka/sticka en själv. Någon som har koll?   Jag önskar mig så Filur stämplar oxå men jag får ju inte handla någe mer nu :(   hÄR KOMMER OXÅ EN B...

Av Maria Eriksson - 17 juni 2007 21:03

Igår skulle jag spurta in för att svara i telefonen men halkar i trappen så att jag far baklänges och slår huvudet i en sten, skrapar upp benet från foten upp till knät, skrapar handen och tårna. Slår i andra armen så jag tror den går av. Varpå K sä...

Ovido - Quiz & Flashcards