Direktlänk till inlägg 4 januari 2007

Nästa tomte , vilse i pannkakan och dinosaurier

Av Maria Eriksson - 4 januari 2007 22:17

Nu har jag äntligrn fått detta UFO färdigt ( inte ett flygande tefat utan ett ofärdigt hobbyprojekt) så nu kan eländet åka tvättmaskin. Sedan blir det nog inte fler tomtar på denna sida om midsommar i alla fall för nu spyr jag på dem. Nu ska det broderas och sys byxor..jo jag vet att det har jag tjatatr om i en vecka men nu har ju ungen inte några byxor att sätta på sig och mönster är framfunnet. Så imorgon klipper jag ut direkt på morgonen och leker sedan med min overlock..eller om det blir som vanligt att den hackar och jag skriker och sliter mitt hår..ja lite likt matadoren i Tjuren Ferdinand på julen..fast jag är en väldans rultig matador då förståss. *ler stort eller om jag stortjuter - välj själv*Nåväl vart var jag nu, jo just det UFO´s Ett gäng till sådana blev nästan färdiga idag. Så pass att de åkt tvättmaskin och nu står på torkning. De ska bli smånissar/tomtar med eftertryck på små och i morgon ska de få en vadd mage och cernitskor.I morgon fyller min Sanna 11 år, tänk när hon föddes och vägde 2415 gram och var 43 lång, då höll vi på att förlora henne.:( Nu är hon snart 160 cm lång och smal som en pinne med ett stort förstånd och en morsa som nästan kommer från stenåldern elelr om det var dinosaurier i skogen när jag var liten. Inte långt ifrån, inga datorer, bara kanal 1 och teve 2 på teve, radion var fortfarande kul att verkligen lyssna på "ring så spelar vi" och så. Ingen video, ingen parabol och inget internet. Hur kunde vi egentligen överleva 70 och 80-talet? Säg det men vi hade ju i alla fall "Vilse i pannkakan" med det vidriga fenomenet storpotäten som huffade och puffade oss 70-talister till psykologer och terapefter restan av våra liv. Ni som ler igenkännade kan kanske förklara för de som är yngre och inte skadade av Staffan Westerberg ;)

 
 
Ingen bild

Shrek

4 januari 2007 23:34

Muta dom med en kattunge så kanske du får grejorna tillbaka :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 juli 2007 21:18

Jag har inte återfunnit min nya blogg så jag får länka dit vad det lider  *förvirrad*   Tillbakja och har funnit den ;) *asg*   här hittar du mig nu!! http://mia-miao.blogspot.com/ ...

Av Maria Eriksson - 21 juni 2007 13:55

Igår var jag och Pia med man och barn på Ikea. Jag införskaffadenmig en mappvagn för 99 sek ( nedsatt pris)*De ska utgå ur sortimentet så skynda dit ni som inte varit där!!!* och 16 aktmappar. Tänkte att det räcker, men nu är alla 16 mapparna full...

Av Maria Eriksson - 18 juni 2007 11:56

Så mycket fick jag av min snälla mammaidag, så det ska betala vår semester:) Jag blev jätteglad :) *hoppar runt*   Så nu kan jag faktiskt få köpa några stämplar och lite mer vit cardstock från Papprika ikväll *firar*   Nu ska jag gå upp och äta/drick...

Av Maria Eriksson - 17 juni 2007 21:51

Jag såg att Heila hade virkat en så fin filur åt MiaMaria, men vart finner man då mönstret? Skulle vilja virka/sticka en själv. Någon som har koll?   Jag önskar mig så Filur stämplar oxå men jag får ju inte handla någe mer nu :(   hÄR KOMMER OXÅ EN B...

Av Maria Eriksson - 17 juni 2007 21:03

Igår skulle jag spurta in för att svara i telefonen men halkar i trappen så att jag far baklänges och slår huvudet i en sten, skrapar upp benet från foten upp till knät, skrapar handen och tårna. Slår i andra armen så jag tror den går av. Varpå K sä...

Ovido - Quiz & Flashcards