Alla inlägg den 31 mars 2007

Av Maria Eriksson - 31 mars 2007 11:32

Jag fick en utmaning från vårt grannland Norge från en urgullig tjej som kallas för Sushigirl. Utmaningen går ut på att berätta 6 saker ingen vet om mig eller som är lustigt/knasigt. samt att utmana ytterligare fem personer som i sin tur gör samma sak:)1. Jag är jättteblyg och tror att alla ska tycka illa om mig. Jag har ont i magen när jag måste träffa nya människor. Delvis beror det på att jag anser mig tillhöra de få procent av människor i världen som är riktigt fula.2, Jag har kört gocart i 15 år *inge nytt för dem som känner mig, men för de som inte känt mig så länge* Jag har kört enduro, är rallykartläsare, har racing licens på stora bilbanor som Mantorp, Gälleråsen etc.3. Jag tänkte bli läkare och leva i Afrika när jag var yngre för jag var helt övertygad om att jag skulle förbli ensam hela livet, för ingen skulle vilja ha mig. Därför tänkter jag leva mitt liv som volontär och bli en vördad person bara för att jag kunde räddda liv.4.Jag har tre yrkesdrömmar kvar att uppfylla. Dessa är 1.arkeolog, 2. författare och 3. affärsinnehavare för en pyssel/garn/sömnadsbod.5: Jag är mycket mörkrädd och tror på spöken, andar, gengångare och allt sådant. Älskar Medium på teve och alla andra program som handlar om det ockulta.6. Jag har arbetat som sportlovsreporter på Radio Stockholm 1987. Det var sista året de hade några sportlovsreportrar.Då lärde jag känna Staffan Dopping och Lotta som alltid pratade där. Det var jätteskoj och jg spelade en del punk ettersom jag var punkare på den tiden:)Tror jag utmanar Bellis, Plingan, Xera, Pejgan och Pia.tar ni utmaningen??

Av Maria Eriksson - 31 mars 2007 11:10

Idag kl 13 till 01,00 ska vi på mara på Pappruiak i Tallkrogen. Mara med att sitta och scrappa då. Ullis ka mes men hon kommer senare. Jag ska örsöka att ota lite av mina layouter oxå och å ut dem här och på hemmisen. Kan dock ej uppdatera den eftersom min dator ser ut som ett slagfält med löst hängande hårddisk, skärm på golvet och ett fruktansvärt surrande från fläktenMitt pysseltum ser oxå ut som <beirut, har försökt sälja lite pryttlar för att inasiera denna månad. Men det gåt inge vidare, det behövs säljas allt här hemma för att komma ikapp tror jag. *självförvållat, med för m ycket handlande förra månaden, jag vet*Jag är lite deppig också, längtar så efter mina stora flickor och blir gärna gråtmild då. Känner ming lite ensam och så hemma med, det är lite dålig stämning här sedan några veckor tillbaka.Lider av att vara så himla ul, varör blir det så orättvist här i världen att visssa får allt bra och vackert medan andra som jag får allt det som blev över i skapelseprocessen..stora fötter, stort arsle, stor mage, stora öron, små händer, korta ben, ett fejs som är hämtat från Frankensteins monster eller åtminstone hans faster.Den bokserien kan jag rekommendera för er som har barn i slukaråldern, " Frankensteins faster" en himla skojig bok och sedan finns det uppföljare som är jätteroliga. :)Idag är detgråare väder än igår, igår var vi hos Marie och la t hennes mammakläder på Tradera. Sdan var jag och Emma ute hela eftermiddagen, morsan kom hit och vi åkte till fasterns lägenhet och hämade bäddsofan. Nu står den uppe hos min farmor.Jag hade hoppats på Gotland till nästa helg, men det finns inte ekonomi till det så det får vänta, ska ringa Marcus Johansson op Gotland om att grävningen måste börja nu. Macke har ju inte ringt. 37 000 för att få in vatten och avlopp i huset, men oh så skönt det ska bli!!!!!Nej nu måste jag ta och samla ihop mig inör maran.

Ovido - Quiz & Flashcards